محمد ابراهیم زاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: ورزش نابینایان وکم بینایان از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان توانسته، مسیر توسعه خود را پیدا کند و حرکت آن در حال سرعت گرفتن است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ،محمد ابراهیم زاده در خصوص وضعیت این هیات، اظهار کرد: ورزش نابینایان وکم بینایان بوشهر را که در یک برگه A4 خلاصه می‌شد در بدو تاسیس فدراسیون تحویل گرفتم. در آن زمان از ورزش نابینایان وکم بینایان استان فقط به صورت شعار نام برده می‌شد؛ این هیات فاقد مکانی به عنوان دفتر و خط‌مشی فعالیتی بود. چون فعالیت فدراسیون به صورت انجمن و تک رشته ای بود و زیر مجموعه فدراسیون جانبازان و معلولین محسوب میشد .
من با توکل به خدا همان هیچی را تحویل گرفتم و شروع به کار کردم، زیرا هرگز از ریسک و تلاش کردن هراسی نداشتم و ندارم. همان موقع نیز با خدای خود عهد بستم که با حداکثر توان و تلاش در فضای مدیریتی ورزش نابینایان استان گام بردارم.

رییس هیات ورزش‌های نابینایان وکم بینایان بوشهر گفت: در این راستا تلاش کردم که اهداف تعیین شده از سوی فدراسیون و اداره‌کل ورزش وجوانان بوشهر را جهت رشد و گسترش ورزش‌های همگانی در دستور کار خود قرار دهم، ضمن این‌که از پیشنهادات تمام اهالی و کارشناسان ورزش به ویژه پیشکوستان این عرصه در استان و کشور نیز بهره گرفتم.
وی با بیان این‌که ورزش نابینایان وکم بینایان یک پدیده اجتماعی است و برای نشر و گسترش حمایت هرچه تمامتر و بیشتر آن باید تکلیفی انسانی داشت، عنوان کرد: خوشبختانه نهال ورزش نابینایان وکم بینایان استان در میان شهروندان و حتی مسوولان استان ثمربخش بوده و میوه آن بارها رسیده است و ثمر و نتیجه آن را درسالهای اخیر در رقابتهای برون مرزی شاهد بودیم. ورزش نابینایان وکم بینایان استان از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان توانسته، مسیر توسعه خود را پیدا کند و حرکت و تلاش آن در حال سرعت گرفتن است که این مهم در صورتی حاصل شده که امکانات استان را میبایست صفر درصد در جهت ورزش نابینایان کم بینایان محسوب کرد.
ابراهیم زاده بیان کرد: در این میان حضور چشمگیر بانوان در فضای ورزش نابینایان وکم بینایان در حقیقت اعتماد خانواده را نسبت به حضور این قشر در ورزش نمایان کرده است. به صورتی که صراحتا باید یادآور شویم هم‌اکنون زنان بوشهر، از عمود اصلی خیمه ورزش نابینایان وکم بینایان استان هستند.
وی ادامه داد: خوشحالم که به همت همکارانم و سعی و تلاش ورزشکارانم در هیات ورزش‌‌های نابینایان استان توانسته‌ایم آن قدر اعتماد مسوولان ورزشی، سیاسی و اجتماعی استان و همچنین فدراسیون ورزش‌های نابینایان وکم بینایان را جلب کنیم که هیات استان چندین بار عنوان هیات برتر کشور و بارها هم عنوان هیات استانی برتر از سوی اداره کل ورزش و جوانان را به دست آورده که این عناوین، مزد تلاش فدراسیون عواملین اجرایی استان و ورزشکاران بوده است.
رییس هیات ورزش‌های نابینایان استان گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان اوج فعالیت ما در نیمه دوم سال، یعنی همزمان با بهتر شدن وضعیت آب و هوایی استان است.
وی افزود: ما در حال حاضر 3 تا از شهرستان‌های دیلم/جم/کنگان رانیز فعال کردهایم.
ابراهیم زاده ادامه داد:همچنین در آماده کردن وضعیت آمادگی جسمانی تیم ها ، جهت حضور درجشنواره بهمن ماه هستیم .
ابراهیم زاده خاطرنشان‌کرد: شهرستان‌های استان در عرصه ورزش نابینایان وکم بینایان به 6 قطب تقسیم شده‌اند که بازرسی و ارزیابی عملکرد سه هیات پیشین در دستور کار ما قرار دارد .وی ادامه داد از مشکلات عدیده ی هیات استان حضور ورزشکاران جهت تمرین و استفاده از امکانات ورزشی مربوط در استانهای دیگر میباشد.
،این در حال است که در اکثر رشته های ورزشهای نابینایان وکم بینایان فعالیت داشته و در اکثر اعزام های برون مرزی در رشته های شطرنج-دوومیدانی و فوتبال و گلبال (مربی) صاحب نام ومدال آور ظاهر شده ایم .
وی در پایان گفت در حال حاضر استان بوشهر 300 ورزشکار مرد و 150 ورزشکار نابینا وکم بینا دارد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon