هادی‌زاده دبیر مجمع و نایب رییس فدراسیون به عنوان اولین کسی که آغاز گر مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون بود در این مجمع گفت: فدراسیون سال بسیار مهمی را در پیش دارد، چرا که ورزشکاران باید در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شرکت کنند.
هادیزاده گزارش كاملي از عملكرد فدراسيون از ابتدای سال تاکنون ایراد کرد.
دکتر احمدی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نابینایان وکم بینایان گفت : مجمع جاي مباحث مختلف و چالش هاي فني و تخصصي است . حتي بايد مشكلات و نواقص نيز در آن مطرح شود تا راهكارها به دست بيايد .
وي راجع به نقش مجمع اظهار داشت : فدراسيون مرجع اصلي توسعه هر رشته ورزشي است و مجمع فدراسيون هم ركن اصلي است كه بايد تصميم سازي ، تصميم گيري و پيگيري كند . نقش مجمع خيلي پر رنگ است و اگر مجامع نقش اصلي خودشان را بهتر و دقيق تر ايفا كنند مطمئناً موفق تر عمل خواهند كرد.

وي افزود : سياست ما حمايت از بخش هاي مختلف ورزش است و هيچ تعلق خاطري هم به يك يا چند رشته خاص نداريم و نخواهيم داشت .
دكتر احمدي گفت : ما عليرغم تنگناهاي بودجه اي با توجه به بدي شرايط اقتصادي كشور، حمايت هاي لازم را از اين فدراسیون به عمل آورديم و به آن اهميت مي دهيم . ما علاوه بر حمايت مستقيم از فدراسيون ها ، حمايت هاي غير مستقيم از هيأتها را نيز انجام مي دهيم که در ادامه رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: 11 استان دفتر کار ندارند و 20 استان نیز فاقد سالن اختصاصی هستند.
احمدی در همین راستا گفت: به زودی در وزارت ورزش و جوانان جلسه ای را با حضور دکتر داورزنی ،آقای مظلومی و مدیران کل ورزش استان ها، همچنین روسای هیاتها در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار و به نبود دفتری مستقل جهت امورات اجرایی نابینایان ونیز مشکلات عدیده هیاتهای استانی بحث و بررسی های لازم را به عمل خواهیم آورد.
وي در ادامه اظهار داشت : بحث اسپانسري بحث بسيار مهم و درستي است .اما اين بحث مشكل همه ما ورزشي هاست كه به جز دو سه رشته ورزش خاص ، عمده فدراسيون ها و ورزش ها با آن درگير و مواج هستند كه البته در وزارت ورزش و جوانان براي سامان دهي آن تلاش مي شود. اين موضوع به مشكل اقتصادي كل كشور بر مي گردد كه وضعيت گردش روان چرخ اقتصادي كشور و اينكه شركت ها ، كارخانه ها و سازمان هايي كه مي توانند اسپانسر شوند ، بايد به آورده مالي خودشان از اين طريق توجه كنند.
در مجمع امروز روسای استان‌ها نظرات خود درباره مسائل مختلف را مطرح کردند که یکی از روسای هیئت ها از کمبود امکانات برای نابینایان به شدت انتقاد کرد. این رئیس هیئت عنوان کرد که بسیاری از امکانات در استان‌ها در اختیار فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین است.

همچنین مظلومی، رئیس فدراسیون با ارائه گزارشی از عملکرد ورزشکاران این فدراسیون گفت: فدراسیون نسبت به سال‌های گذشته رشد 114 درصدی در مدال‌آوری داشته است. همه باید کمک کنیم که جایگاه ورزشکاران نابینا و کم بینا در سال‌های آینده ارتقا داشته باشد.
در ادامه مجمع حسابرس مستقل، خزانه دار و بازرس فدراسیون، گزارش های خود را ارائه کردند که مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon