رئیس انجمن شطرنج نابینایان در خصوص دعوت تیم ملی کشورمان به ایتالیا و جهت حضور در مسابقات جهانی اظهار داشت: چند روز پیش این دعوت نامه به انجمن ارسال شد و هنوز در خصوص حضور در آن به جمع بندی و تصمیم نهایی دست پیدا نکرده ایم.

وی افزود: این مسابقات قرار است فروردین ماه و به صورت انفرادی برگزار شود و این در حالیست که اوایل سال آینده مسابقات جهانی مسکو را هم در پیش داریم. رقابت هایی که در ایتالیا برگزار می شود زیر نظر ایپکا صورت خواهد گرفت؛ اما مسابقات مسکو به صورت گروهی و با نظارت ایبسا انجام خواهد شد.

✅ علی اکبر هدهدی به اهمیت بالای مسابقات مسکو اشاره کرد و گفت: اگر قرار به برگزاری مسابقات ایتالیا و مسکو به صورت همزمان یا تنها به فاصله چند روز از هم باشد، قطعا حضور در مسکو را ترجیح خواهیم داد چرا که شانس مدال آوری در آن بیشتر است.

رئیس انجمن شطرنج نابینایان با اشاره به پیشرفت تیم ملی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه از سال 2012 تا کنون سیر صعودی در پیش گرفته و به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرده ایم؛ به طوریکه در جاکارتا یکی از نمایندگان فدراسیون جهانی عنوان کرد تیم ما هم توانایی حضور در مسابقات روسیه را دارد.
وی ادامه داد: حالا که به این سطح دست پیدا کرده ایم، نمی خواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم و دنبال این هستیم تا با برگزاری مسابقات و اردوهای مختلف، سطح آمادگی ملی پوشان را بالا برده تا شانس مدال آوری آنها افزایش پیدا کند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon