نظام دودل مسئول انجمن پاورلیفتینگ نابینایان وکم بینایان رضایتمندی عملکرد تیم ایران در رقابتهای جهانی مصررا اعلام کرد.
🔹 مسئول انجمن جهانی پاورلیفتینگ # نابینایان وکم بینایان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: جهت برگزاری رقابتهای جهانی با تلاشهای فراوان توانستیم میزبان این دوره از رقابتها را مشخص کنیم. با اینکه کشور مصر تجربه کافی برای میزبانی را نداشت حتی تیم وزنه برداری هم نداشت اما میزبان خوبی بودکه زحمات بسیاری برا ی میزبانی کشید.
🔸وی ادامه داد: رشته ما به خاطر این که المپیکی نیست و بازی های آسیایی ندارد هرساله به صورت جهانی انجام می شود. هر 4 سال یکبار هم بازی های جهانی نابینایان که در واقع المپیک نابینایان و کم بینایان است را داریم.
🔹مسئول انجمن پاور نابینایان افزود: خوشبختانه تیم ایران قوی است ما رقابت سختی با اوکراین، روسیه، آمریکا و کانادا را در مصر داشتیم ولی به لطف خدا و همت فدراسیون که همیشه اردوها، اعزام ها، تست دوپینگ و مسابقات انتخابات کشوری را پوشش داده مشکلی در صحنه جهانی نداشته ایم.
🔸 او خاطرنشان کرد: در دنیا این رشته را قوی ترین رشته می شناسند. وزنه برداری 2 حرکت است و هر حرکت مدال دارد ولی وزنه برداری نابینایان و کم بینایان مشتمل از 3 حرکت است که ورزشکار باید در هرسه حرکت موفق باشد تا در مجموع مدال بگیرد.

🔹دودل ادامه داد: انتخابی تیم ملی اعزامی به مصر مرداد ماه در ساری برگزار شد که طی آن فدراسیون اسامی 10 نفر را به ترتیب اولیت خواستار شد که نفر دهم سید هادی حسینی ورزشکار بنده بود که اعزام هم نشد.
🔸 مسئول انجمن پاورلیفتینگ نابینایان وکم بینایان گفت:بر اساس قوانین فدراسیون جهانی نابینایان وکم بینایان برای رده بندی تیمی امتیاز 6 ورزشکار برتر در این رقابتها جمع زده میشود لذا با توجه به شرایط مالی همه فدراسیونها از جمله فدراسیون ما ، با اعزام 6 ورزشکار موافق بود،اما من اصرار به حضور 7 ورزشکار را داشتم که تیم خالی نباشد تا خوشبختانه فدراسیون با این نظر بنده موافقت کرد.
🔸 وی گفت:همانطور که میدانید برای گزینش افراد و اولویت بندی میبایست به آخرین رنکینگ لیست IBSA اکتفا کرد که رنکینگ لیست وزنه برداران ما مربوط به سال 2015 میباشد که که در مقایسه با رکوردهای ورزشکاران در ساری و آخرین رنکینگ لیست وضعیتمان در رقابتهای جهانی را پیش بینی کردم که پیش بینی بنده صحت یافته و با اختلاف یک امتیاز در مجموع امتیازات ما نایب قهرمان شدیم که رضایت کامل من وکادر فنی ام را شامل میشود چرا که تیم قهرمان (اوکراین) تیمی کامل و 10 نفره بود و سجاد خالدان در حرکت ددلیفت دچار آسیب دیدگی شده و باکسب نشان برنز تیم ایران عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

🔹وی در پایان تصریح کرد: سطح جوایز ورزشکاران این رشته باید بالاتر باشد ما رشته مان پرهزینه است ورزشکاری که می خواهد به سطح جهانی برسد روزانه هزینه های سنگینی را دارد که این غیر از مکمل های مجاز است بنابراین باید نگاه ویژه شود.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon