مسوول انجمن شطرنج نابینایان و کم بینایان با اشاره به برنامه های شطرنج بازان در سه ماهه پایانی سال گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر نخبگان نابینا و کم بینا ایران در تورنمنتی گرد هم خواهند آمد که با هدف استعدادیابی برگزار می شود.
💥علی اکبر هدهدی با اشاره به فراخوان سراسری برای برگزاری این تورنمنت اظهار داشت: این مسابقات به مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با دو هدف گرامی داشت دهه فجر و استعدادیابی در کشور برگزار خواهد شد.
مسوول انجمن شطرنج نابینایان با بیان اینکه شرکت در این مسابقات آزاد است، اعلام کرد: در فراخوان این انجمن از تمامی شطرنج بازان استان های کشور دعوت به عمل آمده تا در این تورنمنت شرکت کنند و این رقابت ها به مدت پنج روز در تهران و زیر نظر کادر فنی تیم های ملی برگزار خواهد شد.
💥هدهدی در ادامه با بیان اینکه سن لازم برای شرکت در رقابت های گرامی داشت دهه فجر باید بالای 14 سال باشد، گفت: در این دوره شطرنج بازان در دو رده سنی نوجوان و جوانان با هم رقابت می کنند. البته در بخش آزاد این رقابت ها نیز تمامی نخبگان و ملی پوشان نیز حضور دارند و سطح رقابت ها بدون شک بالا است.
💥وی با اشاره به برنامه های پیش روی انجمن شطرنج نابینایان و کم بینایان گفت: پیش از برگزاری رقابت های گرامی داشت جام فجر ما مسابقات قهرمانی شهرهای ایران را در دستور کار داریم که در آبادان و به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد. همچنین پس از مسابقات فجر اردوهای آموزشی برای ملی پوشان و نفرات برتر در دستور کار قرار خواهد گرفت تا ورزشکاران در سال 1398 با آمادگی کامل در رقابت های جهانی و داخلی حضور پیدا کنند.
💥شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران یکی از رشته های مدال آور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا بود که توانست با کسب 14 مدال رنگارنگ نقش مهمی در ارتقای رتبه ایران در جدول توزیع مدال ها داشته باشد. شطرنج بازان ایران در این دوره از بازی ها چهار مدال طلا، 6 نقره و چهار برنز کسب کردند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon