📌زورقی رییس هیات نابینایان وکم بینایان استان البرز در گفتگو باروابط عمومی فدراسیون گفت: این استان تلاش کرده با استفاده از ظرفیت های موجود و بالابردن بهره وری خدمات دهی مناسبی را به جامعه ورزش نابینایان استان داشته باشد و درتلاش اسست در مقایسه با استان های دیگر موفق تر عمل نماید.
📌رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان البرز افزود: هدف گذاری ما در فدراسیون آگاهی بخشی و کمک به کاهش آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی این قشر محروم است با این حال صدمات ورزشی را جزء لاینفک از ورزش می دانیم و موظفیم در این خصوص بهترین و موثرترین خدمات را ارائه کنیم و ورزشکاران را در کمترین زمان ممکن به دنیای حرفه ای و رقابت بازگردانیم.
📌وی با اشاره به خانه شطرنج نابینایان وکم بینایان این استان گفت: 2 مربی کم بینا در هفته دو روز به علاقمندان این رشته آموزش داده و در روزهای جمعه شطرنج پیشرفته را با بهره گیری از اساتید برجسته در برنامه آموزشی خود دارند.
زورقی با اشاره به جایگاه ارزشمند قشر نابینا وکم بینا و معلولین در این استان و نیز ارتباط اثر بخش خود با مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: این هیئت با حضور جمعی از بهترین های استان که ارتباط مقبولی با این قشر از جامعه دارندو اکثرا نیز نابینا وکم بینا بوده اند اداره می شود و موفقیت های کسب شده حاصل یک کار گروهی از طیف های مختلف جامعه نابینایان و کم بینایان استان است.
📌روزبه زورقی افزود: از نظر من خدمات ورزشی برای جامعه نابینایان وکم بینایان به خصوص خیلی از ورزشکاران شناخته شده نیست و بایستی رویکرد این هیئت ورزشی در کنار کار خدمات ورزشی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی موثرتر هم باشد.
وی ادامه داد :به جز گلبال بانوان در تمامی رشته های تحت پوشش فدراسیون فعالیت مستمر داشته و برنامه ریزی شده عمل میکنیم به شکلی که در دوبخش آقایان و بانوان در استخر آزادگان تمرینات شنا را طی هفته جزء برنامه اجرایی هیات داشته و علاوه بر آن
در پیست شریعتی هفته ای سه روز دومیدانی آقایان و در پیست دو میدانی انقلاب هفته ای سه روز بانوان تمرین میکنند.در سالن انقلاب هفته ای یک روزفوتبال کم بینایان و در زمین فوتبال ۵ نفره انقلاب ،نابینایان هفته ای یک روز تمرین دارند.
📌گلبال آقایان نیز در سالن استقلال در هفته دوروز و همچنین دو چرخه سواری دو نفره هم هفته ای یک روز در ورزشگاه انقلاب برگزار میگردد.
📌زورقی گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی وسیعی در خصوص فواید ورزش و گنجاندن آن در فعالیت روزانه مطرح می شود اما در نهایت تصمیم گیرنده خود فرد است که به جمع بندی برسد که فعالیت بدنی داشته باشد و ورزش را امری مهم تلقی کند.
📌رییس انجمن شنای نابینایان وکم بینایان با تاکید براینکه ورزش کردن نیز به مانند رعایت بهداشت فردی یک وظیفه است افزود: اگر به این باور برسیم که فعالیت ورزشی می تواند منشا و آثار نتیجه بخشی در حفظ سلامتی و دور ماندن از بیماری ها داشته باشد قطعا آن را جدی می گیریم و به آن عمل خواهیم کرد همچنان که شاهد پیروزیهای قشر معلول جامعه در عرصه های بین المللی هستیم.
📌وی ادامه داد: هر رشته ورزشی این قابلیت را دارد تا به شکل فراگیر و همگانی وفارغ از رقابت حرفه ای و کسب مقام در میان مردم بسط و گسترش پیدا کند و امروز خوشحالم که عنوان کنم این رویکرد با تلاش فدراسیون و هیئت های استانی در سطح کشور تسری یافته است.
زورقی در پایان افزود : در استان البرز بالغ بر 200 ورزشکار نابینا و کم بینا فعالیت داشته و لازم به ذکر است علاوه بررشته های تحت پوشش نابینایان و کم بینایان در بخش همگانی ، کوهنوردی و شودان نیز فعالیت مستمر داریم.‌

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon