مربی تیم ملی فوتبال 5 نفره گفت:فدراسیون و کادرفنی چشم خود را روی هیچ استعدادی نمی بندد و تمام نفرات حاضر در اردوهای استعدادیابی را رصد می کنیم و به دنبال بهترین ها برای تیم ملی هستیم.
محمد رضا شاد دل مربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون افزود: بعد از مسابقات جهانی اسپانیا به دلیل افتی که در فوتبال 5 نفره داشتیم به دنبال استعدادیابی و تقویت تیم ملی هستیم تا در سال 2019 مشکلی برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نداشته باشیم.
وی گفت: به دنبال پشتوانه سازی هستیم؛ تادوباره هویت فوتبال نابینایان ایران را ثابت کنیم.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه تا کنون دو مرحله اردوی استعداد یابی این رشته را برگزار کرده ایم میتوان گفت سعی ما این است اردو نشینان تمرین های متفاوت تری داشته باشند. از روز اولی که بچه های جوان وارد اردو های استعداد یابی شده اند، تلاش کردیم که به آنها انگیزه بدهیم. به هرحال عضویت در تیم ملی بزرگسالان و جنگیدن برای کشور مثل یک سرباز جایگاه و موقعیتی است که آنها بدست آورده اند و ما همیشه این نکات را به آنها گوشزد کرده ایم. تلاش کردیم به آنها یاد بدهیم چطور هدف دار باشند و برای رسیدن به این هدف بجنگند.
شاد دل گفت : درپی مسابقات جهانی اسپانیا که سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو نیز توزیع می‌شد، به دلیل همگروهی با تیم‌های قدرتمند جهان متاسفانه با چند پله سقوط در جایگاه نهم جهان قرار گرفتیم و عملکرد قابل توجهی نداشتیم. بنابراین برای ارتقای سطح جایگاه خود و حضور قویتر در مسابقات سال آینده که سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نیز توزیع می‌شود، به دنبال پشتوانه‌سازی، استعدادیابی و تقویت تیم ملی هستیم.
وی گفت: به دلیل این که ژاپن میزبان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیوست، تنها 2 تیم از آسیا می‌توانند سهمیه پارالمپیک را به خود اختصاص بدهند، بنابراین سعی داریم با استعدادیابی در تمام استان‌ها و شناسایی فوتبالیست‌های زیر 23 سال تیم خوبی را با تلفیق جوانان و باتجربه‌ها برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنیم و جزء یکی از تیم‌های آسیا باشیم که سهمیه پارالمپیک 2020 را به خود اختصاص دهیم بنابر این کسب سهمیه پارالمپیک 2020 هدف اول تیم ملی خواهد بود.
مربی تیم ملی فوتبال پنج نفره پیرامون این پرسش که آیا امسال برای تیم ملی برنامه خاصی پیش‌بینی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: تا زمانی که زمان و مکان مسابقات آسیایی سال آینده که برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیوست، مشخص نشود نه می‌توانیم اردویی برپا کنیم و نه برنامه خاصی برای تیم ملی در نظر بگیریم لذا در حال حاضر به جوان سازی –تقویت و پشتوانه سازی تیم ملی میپردازیم و این مهم برای اولین بارانجام میشود و کار کار بسیار سختی است چرا که تیم های حاضر در آوردگاه های مهمی چون پارالمپیک یا جهانی با برنامه ریزی می آیند.
شاد دل در پایان افزود: سومین مرحله اردوی استعداد یابی فوتبال 5 نفره نابینایان از 23لغایت 29 آذر در مجموعه ورزشی شهید معتمدی کارگران برگزار خواهیم کرد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon