هدهدی: برخی از بازیکنان تیم ملی ایران استعداد رسیدن به عنوان قهرمانی جهان را دارند اما لازمه این موفقیت طراحی و اجرای یک برنامه مدون است.
در پیش بودن بازی های جشنواره چهلمین پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی و برگزاری رقابتهای شطرنج، موجب شده تا انجمن شطرنج نابینایان وکم بینایان ، برای معرفی جدید تیم شطرنج و و بررسی ظرفیتهای موجود شطرنج بازان سراسر کشور و نیز هماهنگی های لازم جهت رقابتهای انفرادی فیلیپین و انفرادی روسیه که مهر و آبان سال آتی برگزار خواهد شد برآن داشت تا علی اکبر هدهدی مسئول انجمن شطرنج نابینایان کم بینایان کشور به منظور آگاهی از میزان ظرفیت های شطرنج ایران و برنامه های انجمن، همچنین برای پیشرفت و توسعه این ورزش در کشور و نیز تغییر و تحولاتی جهت پیشبرد اهداف برون مرزی این رشته ، صبح امروز دو شنبه گفت وگویی با مسئول کمیته فنی فدراسیون صورت پذیرد که مشروح آن در ذیل می آید.
هدهدی در پاسخ به روابط عمومی فدراسیون که شرایط شطرنج کشورمان پس از کسب موفقیتهای به نام در رقابتهای پارآسیایی را چگونه میبینید گفت: باید بگویم تیم ملی شطرنج ایران در سطح جهان و در این رشته ورزشی یک تیم خاص و منحصر به فرد است برای توسعه شطرنج و ترقی این رشته، باید تصمیم ویژه گرفته شود؛ ملی پوشان برای پیشرفت نیازمند اعزام های برون مرزی هستند و می توانند تا بالاترین سطح شطرنج دنیا پیشرفت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای رسیدن به سطح بالای شطرنج نابینایان وکم بینایان در دستور کار قرار داده ایدگفت: برنامه پرشی برای رسیدن نفر اول یا تیم اول جهان امکان پذیر نیست بلکه ما باید برنامه ها را گام به گام اجرا کنیم و به جایکاه برتر برسیم. موفقیت برنامه ریزی دقیق می خواهد که بر مبنای بهترین انتخاب در بهترین مسابقات باشد. در کنار این امر باید از بهترین های شطرنج برای انتقال دانش بهره گرفته شود زیرا بازیکنان ایران ظرفیت لازم را دارند و می توانند قهرمان جهان شوند که نمونه های آن را نیز در رقابتهای پارآسیایی جاکارتا شاهد بودیم که استعدادهای ویژه ای در شطرنج حضور دارند .
علی اکبر هدهدی در ادامه گفتگو با مسئول کمیته فنی پس از نشست انجمنهای رشته های ورزشی این فدراسیون و تقویم اجرایی این انجمن مطرح کرد: تجربه به من نشان داده تنها مربی نیست که موجب موفقیت تیم می شود بلکه راز موفقیت یک تیم در مولفه های مختلفی است که در برنامه ریزی، استعداد بازیکن، دانش مربی و جدیت ورزشکاران نهفته است.
علی اصغر هادیزاده مسئول کمیته فنی فدراسیون اشاره کرد جهت حضور درجشنواره چهلمین سالگردپیروزی انقلاب درشطرنج نابینایان وکم بینایان و در بخش آقایان و در رده سنی جوانان 56 نفر و در بخش بانوان 46 نفر ،همچنین 98 نفر در بخش مردان آزاد و 81 نفر دربخش زنان آزاد شرکت خواهند کرد که این جای بسی امیدواری و لذت است.
هدهدی در پایان افزود :شطرنج ایران جایگاه بسیار مناسبی را در حال حاضر داراست و مشکل بالقوه ما ضعف برون مرزی در این رشته است لذادرصددیم میزبانی مسابقات قهرمانی تیمی آسیا را پس از مکاتبات لازم با فدراسیون جهانی مهر ماه آینده در ایران برگزار نماییم.
هادیزاده نیز در پایان این نشست اظهار امیدواری کرده و گفت به زودی میبایست شورای برون مرزی داخلی در فدرسیون برگزار کرده تا انجمنها بتوانند از تقویم ورزشی خود در این شورا دفاع کرده و برنامه ریزی نمایند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon