رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان کسب 2 تا 3 مدال طلا در بازیهای پارالمپیک توکیو را مهمترین هدف این فدراسیون در رویدادهای پیش رو بر شمرد.

🔹«محمدرضا مظلومی» امروز دوشنبه اظهار داشت: برای دستیابی به این مهم حدود 10 میلیارد تومان اعتبار درخواست کرده ایم که در صورت تایید می توانیم برنامه های خود را به زودی آغاز کنیم.
به گفته وی، نابینایان در دوره های مختلف بازیهای پارالمپیک فقط موفق به کسب مدال های نقره و برنز شده اند اما هرگز مدال طلا کسب نکرده اند.
🔹عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در ادامه یادآور شد: گلبال، جودو، دوومیدانی، شنا و فوتبال پنج نفره رشته هایی هستند که برنامه های مدونی برای کسب سهمیه المپیک یا افزایش رنکینگ ورزشکاران آنها جهت حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو داریم که اولین مورد آن مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان (انتخابی پارالمپیک) در امارات است که اول تا چهارم آبان ماه سال 98 برگزار می شود.
🔹رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: همچنین جودوکاران نابینا و کم بینا باید در مسابقات متعددی شرکت کنند تا رنکینگ مورد نیاز برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک را بدست آورند؛ بنابراین برنامه تمرینی و اردوهای این رشته نیز به زودی آغاز می شود.
🔹مظلومی تصریح کرد: چنانچه مسئولان ورزش کشور همدلی و همکاری کنند نابینایان می توانند در رشته های مختلف مدال های خوشرنگی بدست آورند و همین مساله در ارتقاء جایگاه ایران در جدول پارالمپیک سهم بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: در هر حال ما تقویم برنامه هایمان را به وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک داده ایم و باید بزودی از آن دفاع کنیم. در صورتی که آنان را مجاب کنیم قطعا بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز را برای برگزاری اردوها و شرکت در مسابقات تدارکاتی کسب خواهیم کرد.
🔹مظلومی خاطرنشان کرد: البته تلاش می کنیم تا بقیه اعتبار مورد نیاز برای آماده سازی ملی پوشان را نیز از طرق مختلف جذب نماییم تا خللی در برنامه های آمادگی ورزشکاران ایجاد نشود.
ورزشکاران نابینا و کم بینا در بازیهای پارالمپیک ریو سه مدال نقره در رشته های دوومیدانی و فوتبال پنج نفره کسب کردند و به گفته وی قرار است رنگ این مدال ها خوشرنگ تر شود.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon