رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در حاشیه انتخابات هیات نابینایان وکم بینایان خراسان رضوی گفت: در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا با رشد 104 درصدی کسب مدال نسبت به دوره قبل رو برو شدیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان، محمد رضا مظلومی در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی در محل سالن جلسات اداره کل ورزش این استان، اظهار کرد: در بهمن ماه برنامه های مختلف ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشور برگزار خواهد شد که مشهد میزبان مسابقات شنای ورزشکاران نابینا و کم بینا کشور می‌باشد.

وی افزود: با توجه به وجود ۹ رشته ورزشی در قسمت آقایان و ۶ رشته در بخش بانوان نابیناو کم بینا، سال گذشته ۲۳ مسابقه کشوری برگزار شد که هزینه های زیادی را نیز برای فدراسیون در بر داشت.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان بیان کرد: ورزش نابینایان و کم بینایان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و رشد کرد، می‌‎توان گفت این ورزشی خاص است که باید به آن نگاه متفاوتی داشت و شرایط را برای آن فراهم کرد.

مظلومی ادامه داد: به دلیل عدم پخش مسابقات نابینایان، اسپانسر ها تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند و بیشتر هزینه های این ورزشکاران باید توسط دولت و یا خیرین پرداخت شود.

وی اضافه کرد: کسب مدال طلا توسط ورزشکاران نابینا و کم بینا در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا با رشد ۱۰۴ درصدی نسبت به دوره قبل همراه بود که این خود نتیجه نگاه دولت به این بخش است که قطعا توجه بیشتر به این موضوع دستاورد های بیشتری را برای ورزش کشور به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص احداث خوابگاه برای هیئت ورزش های نابینایان خراسان رضوی گفت: کلنگ زنی این خوابگاه در بهمن ماه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت که این موضوع نقش بسیار مهمی در اهمیت دادن به مسائل رفاهی ورزشکاران خواهد داشت.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon