سعید ناهیدی دبیر هیات نابینایان وکم بینایان استان مازندران ظهر امروز در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته افزود: نگاه عاری از جنسیت در فضای ورزشی پس از انقلاب در حدی توسعه یافت که امروز تعداد زنان ورزشکار در برخی رشته های ورزشی همپایه مردان است ضمن اینکه همین وضعیت زمینه را برای موفقیت بیشتر آنان در میادین مختلف ملی و بین المللی فراهم کرده است.
ناهیدی با متفاوت شمردن شرایط سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته مطرح کرد: اینک در حال عبور از استثنایی‌ترین مقطع تاریخی کشورمعزیزمان ایران هستیم و در این شرایط حفظ نظام اسلامی از واجبات است.
این مسئول ورزشی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: افزایش فدراسیون‌های ورزشی، ازحدود ۲۰ فدراسیون، به ۵۱ فدراسیون و همچنین افزایش چشمگیر تنوع رشته‌های ورزشی، از حدود ۳۰ رشته، به بیش از ۱۷۰ رشته (این رشته‌ها در قالب انجمن‌های ورزشی در فدراسیون‌ها فعال می‌باشند از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است
ناهیدی تأسیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان و توسعه رشته‌های ورزشی، به ۸ رشته آقایان و ۵ رشته بانوان را از مهم ترین اتفاقات در امر ورزش نابینایان وکم بینایان پس از انقلاب اسلامی شمرد .
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین حدود ۴۳ کشوربرتر جهان، جایگاه ارزشمند سوم را دارا می‌باشد که این مهم در سال گذشته در رقابتهای پارآسیایی جاکارتا به دست آمد.
ناهیدی خاطر نشان کرد: قراردادن ۴ روز اختصاصی ورزش در تقویم رسمی کشوراز مهمترین اقدامات فرهنگی ورزشی محسوب میشود که نشان از اهمیت دادن انقلاب اسلامی به ورزش است و خالی از لطف نیست:
(26 مهر، روز تربیت بدنی و ورزش/۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای/۲۴ مهر، روز ملی پارالمپیک
۵ شهریور، روز ملی کشتی)
وی گفت : در ایستگاه چهلم انقلاب، باید به عنوان فرصتی با نگاه به دوره های قبلی هرچه قدرتمندتر، توانمتدتر و کارآمدتر با استفاده از همه ظرفیت ها حرکت کنیم.
او درباره اهمیت حضور مردم در راهپیمایی گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای حمایت از آرمان های انقلاب و حفظ آن حضور در این گردهمایی از وظایف شرعی و ملی هر ایرانی است، ضمن اینکه حضور در آن نشانی از همبستگی و انسجام ملی است و دشمنان ایران را از ایجاد تفرقه و تشنج در کشور ناامید خواهد کرد..
وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم مردم فهیم و شهید پرور ایران چون سال های گذشته ضمن حضور قدرتمندانه در راهمپیمایی حمایت خود را از نظام و دولت اسلامی اعلام نمایند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon