به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ،علی اصغر هادی زاده، نائب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان پیرامون برگزاری رویدادهای ورزشی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمامی رشتههای تحت پوشش این فدراسیون به صورت غیر متمرکز در رقابتهای باشگاهی و کشوری با هم به رقابت پرداختند.
رقابتهای گلبال پیشکسوتان در بابلسر با شرکت ۲۱ تیم برگزار شد و خراسان رضوی، اصفهان و مازندران رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. در کنار این مسابقات گلبال جوانان با شرکت ۱۱ استان انجام شد که قزوین، خراسان رضوی و تهران مقامهای اول تا سوم را بدست آوردند. همزمان مسابقات گلبال پیشکسوتان بانوان در رده پیشکسوتان در تهران برگزار شد که قزوین، اصفهان و کرمانشاه رتبه های برتر را کسب کردند.
وی در ادامه افزود: فینال فوتبال ۵ نفره B۱ و B۲ در بابلسر به پایان رسید. ۹ استان در این مسابقات شرکت داشتند که اردبیل، لرستان و فارس اول تا سوم شدند. تا آخر بهمن مسابقات رشته های جودو، شنا، صحرانوردی و فوتبال B۱ برگزار خواهد شد. در اسفند ماه نیز بولینگ برگزار می گردد.
هادی زاده عنوان کرد: گلبال رشته پرطرفدار نابینایان است. تیمهای زیادی علاقمند هستند که در مسابقات این رشته شرکت کنند ولی ما تنها نخبه های استانها را در این مسابقات شرکت می دهیم و رقابتهای خوبی برگزار می شود. بخصوص اینکه بیشتر رده جوانان هستند و ما هم از این فرصت استفاده می کنیم و امیدواریم از میان آنها نفرات خوبی برای تیم ملی انتخاب شود.
وی اعلام کرد: مسابقات قهرمانی جهان را در امارات که انتخابی پارالمپیک است و مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان را در سوئیس پیش رو داریم . در اردیبهشت مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور برگزار می شود که انتخابی تیم ملی است. در خرداد ماه مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی نابینایان و کم بینایان زیر نظر IPC برگزار می شود که رنک دارد.
هادی زاده در آخر گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب مسابقات دو صحرانوردی در پارک ملت برگزار می شود. هفته آینده مسابقات شنا در مشهد، جودو در تهران، بولینگ در زنجان و فوتبال ۵ نفره در شیراز انجام می شود که جنبه انتخابی تیم ملی دارد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon