به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، از آنجا که قرار بود مالزی رقابت‌های جهانی پاراشنای 2019 را در تاریخ 29 جولای تا 4 آگوست در شهر «کوچین» میزبانی کند
دولت مالزی در تاریخ 10 ژانویه با اتخاذ موضعی شرافتمندانه در حمایت از آرمان نخست جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین، اعلام کرد که به ورزشکاران اسرائیل اجازه شرکت در مسابقات جهانی پاراشنا 2019 را نخواهد داد. «ماهاتیر محمد« نخست‌وزیر مالزی نیز گفته است که به آنها اجازه نمی‌دهیم وارد مالزی شوند.
به دنبال این تصمیم مالزی، کمیته بین المللی پاراالمپیک این کشور را از امتیاز میزبانی این رقابت‌ها خلع کرد.
«سید صادق» وزیر جوانان و ورزش مالزی، اعلام کرد که مخالفت با مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌های پاراشنا، که قرار بود کشورش میزبانی آن را بر عهده بگیرد، «به اسم انسانیت و فلسطین» بود.
صادق، این مطلب را در واکنش به تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک ایراد کرد که مالزی را از امتیاز میزبانی از رقابت‌های بین‌‌المللی پاراشنای 2019 به دلیل مخالفت با ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور، محروم کرد.
وزیر جوانان و ورزش مالزی در پی نشر این اخبار گفت: «امیدواریم که این کمیته به یاد بیاورد که حتی سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز متذکر شده‌اند که رژیم نتانیاهو مرتکب جنایت جنگی( علیه فلسطینیان) شده است.
بر همین اساس فدراسیون ورزشهای نابینایان وکم بینایان نیز از موضع گیری کشور مالزی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تجلیل کرد.
این فدرراسیون موضع مالزی را در این باره شرافتمندانه، اصیل و ستودنی خواند و خواستار تقویت آن و الگو برداری کشورهای اسلامی شد.
گفتنی است پیش از این ­بازیکن کویتی ورزش جوجیتسو نیز در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی از رویارویی با بازیکن این رژیم در مسابقات قهرمانی آمریکا خودداری کرد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon