جمعی از کم بینایان و نابینایان عضو انجمن میلاد گنبدکاووس با برپایی مراسمی، ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن را با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری جشن گرفتند.
دراین مراسم که روز سه شنبه در سالن اجتماعات هلال جمعیت احمر گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند.
اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مانند سرود، موسیقی و نمایش تئاتر و تجلیل از اجراکنندگان این برنامه ها و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع بزرگداشت روز مادر و زن، که سبب شادی و نشاط حاضرین می شد، از مهمترین بخش های این مراسم بود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم درسخنانی، انسانیت را بزرگترین سرمایه الهی به انسان دانست و خاطرنشان کرد: نقص عضو نبایستی مانع عمل و استفاده از این سرمایه الهی در جامعه شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی، گفت: امروز انسانیت و آداب آن بایستی مورد توجه همه اقشار جامعه بویژه نسبت به افراد معلول قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در معارف اسلامی نیز آمده که خدمت به افراد معلول و دارای نقص، ثواب و اجر مضاعف درپیشگاه خداوند دارد بنابراین مسئولان و مردم نباید نسبت به این قشر کوتاهی کنند.
حجت الاسلام ترابی همچنین با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و مقام مادر و زن، گفت: امروز سیره و ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ که خداوند او را الگو قرار داده، باید بیش از پیش در جامعه بویژه ازسوی بانوان مورد توجه و عمل قرار گیرد.
وی، جایگاه مادران و زنان در جامعه را بسیار بالا توصیف و اضافه کرد: بر اساس روایات اسلامی، خداوند مجموعه ای از عواطف و خوبی ها را در بانوان قرار داده و به گفته پیامبر (ص) بهترین افراد، کسانی هستند که بهترین برخورد را با بانوان داشته باشند.
در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان حدود 1100 نفر اعم از کم بینا و نابینای مطلق از اداره بهزیستی این شهرستان خدمات دریافت می کنند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon