نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اعلام کرد: سال 98 برای ورزشکاران نابینا، سالی سرنوشت ساز است چر ا که باید در پنج رشته سهمیه پارالمپیک 2020 ژاپن را کسب کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ،تیم گلبال ایران که عنوان قهرمانی آسیا و بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در کارنامه داردو میبایست در رقابتهای قهرمانی آسیا کسب سهمیه نماید.
از آن جا که آسیا در رشته گلبال یک سهمیه در پارالمپیک 2020 ژاپن دارد، تدارک خوبی برای کسب موفقیت دیده ایم.
هادی زاده بیان داشت: جهت برگزاری اردوهای گلبال و حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا قبل از ایام نوروز جلسات فنی را برگزار و برنامه ریزیهای اردوهای این رشته را انجام خواهیم داد، به همین منظور فروردین 98 اردوی تیم ملی گلبال تشکیل خواهدشد و چند دیدار تدارکاتی خارجی در دستور کار است تا تیم ملی با آمادگی کامل راهی رقابت های کسب سهمیه پارالمپیک شود.
وی در خصوص کسب سهمیه رشته جودو که هم اکنون هم در اولین مرحله اردو به سر میبرند گفت : مسابقات جهانی جودو اردیبهشت ماه در باکو برگزار خواهد شد و اولین جایی است که جودو کاران ما میتوانند کسب سهمیه پارالمپیک توکیو2020 را به دست آورند،و مسابقات آسیایی که شهریور ماه در قرقیزستان برگزار خواهد شد از دیگر رقابتهای کسب سهمیه جودوکاران محسوب میگردد.
وی ادامه داد: در فوتبال که نایب قهرمان پارالمپیک و قهرمان آسیا هستیم باید برای دفاع از عنوان قهرمانی و کسب سهمیه به مصاف حریفان برویم لذا حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار خواهد شد تنها شانس کسب سهمیه فوتبال نابینایان در توکیو 2020 میباشد.
هادی زاده با اشاره به اینکه برای رشته دو و میدانی که بیشترین مدال را ورزشکاران ما در رقابت های برون مرزی کسب می کنند، برنامه خوبی داریم، بیان داشت: مسابقات متعددی درشنا و دو ومیدانی زیر نظر ipc برگزار خواهد شد که همه آنها میتواند کمک به کسب سهمیه این دو رشته نماید اما سهمیه مستقیم دوومیدانی در مسابقات جهانی امارات است که آبان ماه برگزار خواهد شد بر همین اساس اردوهای دو ومیدانی به صورت غیر متمرکز از فروردین ماه شروع خواهد شد.
وی ادامه داد : درکسب سهمیه شنا که قرار بود شهریور ماه درمالزی برگزار شود به علت عدم پذیرش تیم اسرائیل توسط مالزی مکان و میزبانی مالزی لغو و جایگزین آن به زودی اعلام خواهد شد .
این مقام مسئول در پایان سطح عملکرد فدراسیون نابینایان و کم بینایان را در سال 97 با توجه به اهميت فدراسيون در ترويج ورزش معلولین رشد صد در صدی دانست و اشاره کرد علاوه بر ارزيابي عملکرد این فدراسیون مديريت بر عملکردمان براي بهبود کارايي، اثربخشي و در نهايت بهره وري لازم در میادین بین المللی است که از اهميت به سزايي برخوردار است لذا راهکارهايي را براي بهينه سازي عملکردی مطلوب تر و یا حفظ رشد صد در صدی کسب شده در نظر داریم تا در سال 98 هدف دارتر با الگویی متفاوت تر ظاهر شویم .

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon