آخرین جمعه ماه مبارك رمضان نشانگر ولایتمداری و استكبار ستیزی است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، قشرهای مختلف مردم سراسر كشور در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استكبار و صهیونیسم اعلام خواهند كرد.
امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 با هدف انسجام مسلمانان جهان،در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعیین كردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند. در پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به همین مناسبت آمده است: «روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی درحمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترك امت اسلامی و معطوف‌ سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریكا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی كاخ سفید، آل‌ سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است». به گفته امام (ره)، روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستكبران و یك روز جهانی است؛ روزی نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله ملت هایی است كه در زیر فشار ظلم امریكا و غیر امریكا بودند، روزی است كه باید مستضعفان در مقابل مستكبران مجهز شوند و دماغ مستكبران را به خاك بمالند. ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پاسخ كوبنده به جنایت ها و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین می دهد و به دنیا اعلام می كند كه مسلمانان، بیت المقدس و فلسطین را فراموش نخواهند كرد.
بر همین اساس فدراسیون ورزشهای نابینایان وکم بینایان با شرکت در راهپیمایی روز قدس علاوه بر اعلام حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، انزجار قلبی خود را از صهیونیست ها و اربابان و ایادی آنها ابراز می كنند چرا که بر این باورند روز قدس، روز حیات اسلام، روز بسیج اسلامی، روز اعلام همبستگی بین المللی و تلاش برای نجات قدس است.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon