به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مشاور عالی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان از اعزام سه رشته فوتبال پنج نفره، جودو و دوومیدانی به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد و گفت: تیم گلبال مردان نیز در صورت کسب سهمیه در قهرمانی‌ آسیا ژاپن عازم توکیو می‌شود.

علی اصغر هادیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رشته‌های اعزامی نابینایان و کم‌بینایان به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: برای شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تا امروز تیم فوتبال پنج نفره، جودو و دوومیدانی موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شده‌اند. البته تیم گلبال مردان نیز برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که آخرین فرصت برای کسب سهمیه است، هشتم آذر راهی ژاپن می‌شود که امیدوار به کسب یک سهمیه دیگر توسط تیم گلبال مردان هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد سهمیه‌های کسب شده در دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان مشخص است یا خیر؟ گفت: تعداد سهمیه‌های کسب شده در دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان ۱۳ فروردین سال آینده نهایی می‌شود که امیدوارم در این دوره سهمیه‌های بیشتری را در دوومیدانی نسبت به دوره قبل کسب کنیم.

رییس انجمن دوومیدانی نابینایان و کم‌ بینایان درباره حضور زنان در پارالمپیک توکیو، اظهار کرد: تا امروز زنان نابینا و کم‌بینا موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو نشده‌اند. ما امیدواریم در رشته دوومیدانی حداقل ۲ نفر از بانوان نابینا و کم‌بینا موفق به کسب سهمیه شوند تا در این دوره علاوه بر افزایش سهمیه‌های خود نسبت به دوره قبل، امکان حضور بانوان نیز در پارالمپیک توکیو فراهم شود.

وی در خصوص علت تعطیلی اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند خاطرنشان کرد: تیم فوتبال پنج نفره بعد از قهرمانی‌ آسیا نیاز به استراحت داشت و این ارتباطی به تعطیلی اردو ندارد. مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره آذرماه در گیلان برگزار و پس از مشخص شدن نفرات برتر تیم ملی فوتبال پنج نفره تشکیل می‌شود. نفرات اعزامی به پارالمپیک نیز پس از شرکت در چند مرحله اردوی آمادگی معرفی خواهند شد.

هادیزاده در پایان افزود: اردوی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو به طور مرتب در حال برگزاری است و مشکلی برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی نداریم.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon