شرکت منظم جامعه معلولین در سالهای اخیر در فعالیت‌های ورزشی سبب تغییرات مثبت در خلق‌وخو، افزایش اعتمادبه‌نفس، پیشرفت مثبت در تحمل مشکلات و افزایش امیدواری بوده و می‌تواند به‌عنوان یک عامل اثرگذار در زندگی فرد نابینا مؤثر باشد و به بهبود احساس و نگاه به خود و دنیای پیرامون چنین فردی کمک کند.
از جمله فواید ورزش برای نابینایان بالا بردن میزان تحرک که تأثیر مستقیم بر جهت‌یابی آن‌ها دارد، بالا بردن میزان توجه، تمرکز و حافظه، بالا بردن میزان سلامت بدنی و کسب مهارت‌های بیشتر در روابط اجتماعی است.
از اینرو امروزه در این ایام کرونایی ، ورزش کردن نیاز آحاد مختلف جامعه با هر شرایط جسمی و اقتصادی است و حتی باید با قاطعیت گفت نابینایان و کم‌بینایان و تمام کسانی که معلولیت خاصی دارند بیشتر از یک فردی عادی نیازمند ورزش هستند.
محمود باقرزاده رییس هیات نابینایان وکم بینایان استان خراسان رضوی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت:این هیئت چندین رشته ورزشی مختلف اعم از گلبال، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوومیدانی، پاورلیفتینگ، جودو، کوهنوردی، شنا، دوچرخه‌سواری و نظایر آن را درون خود جای داده است.بارها و بارها ملی پوشان افتخار آفرین بودند و با عدم امکانات سعی در نام برهم زدنی و کسب افتخار در کرسی های بین امللی داشته اند، اما این انگیزه در این روزها و در خانه ماندن شکل تازه ای به خود گرفته است.
محمود باقرزاده؛ رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی در ارتباط با وضعیت هیئت در استان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:
مشکلات خانه نشینی و ایام کرونا سبب سختی در انجام تمرینات به صورت حرفه ای و مستمر گشته و دودش به چشم ورزشکاران ماهم رفته ،اما باعث لغو ورزش معلولیت در شطح استالن نشده است.
وی گفت :خانم ها ملیحه صفایی و عاطفه نقوی که از شطرنج بازان ملی پوش شطرنج محسوب میگردند ، به صورت روزانه در حال تمرین آنلاین شطرنج میباشند.
علی علی آبادی ورزشکار گلبالیست استان نیز در میامی در حال تمرین در منزل است این در حالی است که اکثر ملی پوشان استان در حال تمرین در منزل و یا فضای های اختصاصی میباشند.
محمود باقرزاده در خصوص ورزشکار کم بینای شنا نیز گفت :کریمی در حال تمرین در منزل با انجام دادن حرکات کششی و تردمیل و غیره سعی در سالم نگه داشتن جسم خود و ادامه فعالیت ورزشی دارد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon