حمید حیدری گفت: ورزش نابینایان در خراسان شمالی، در شهر های بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم و آشخانه فعال است و نابینایان در این استان ها به ورزش می پردازند.

وی گفت: در هفته های اخیر مسابقات ورزش همگانی را شاهد بودیم که در سطح مسابقات کشوری برگزار می شد و نابینایان استان ما هم در آن شرکت کردند و مقام های خوبی نیز بدست آوردند. امیدواریم همزمان با شیوع کرونا که نابینایان عمدتاً در خانه هستند، در منزل برای سلامتی خودشان هم که شده ورزش کنند.

وی بیان داشت: رشته های گلبال، شطرنج، دو و میدانی، جودو، بدنسازی و ورزش همگانی در این استان فعال است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سالن تخصصی برای رشته های ورزشی نابینایان از جمله گلبال در این استان وجود دارد یا خیر بیان کرد: در سطح کشور به جز دو سه استان که سالن تخصصی دارند، سایر هیات ها از مجموعه های اختصاصی محروم هستند.
شطرنج بازان نیز می توانند تمرینات خود را در خانه شطرنج دنبال کنند. در رشته دو و میدانی نیز ورزشگاه تختی و 19 مهر در اختیار دوندگان استان است. در رشته بدنسازی نیز مجموعه ایثار به صورت رایگان به نابینایان خدمت رسانی می کنند.

حیدری اظهار کرد: خوشبختانه مربیان خوبی با استان ما همکاری می کنند و از متخصصان دعوت می کنیم همچنان با هیات نابینایان خراسان شمالی همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: با هماهنگی هایی که در سایر شهرستان های استان انجام دادیم، نابینایان می توانند از سالن های رایگان برای انجام فعالیت های ورزشی استفاده کنند.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon