رئیس فدراسیون ورزش‌های کم بینایان و نابینایان گفت: در قالب ماده ۸۸ برای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی استاها مکلف به تامین ۲ سالن و زمین چمن فوتبال برای ورزشکاران کم بینا و نابینا شدند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، محمدرضا مظلومی سه‌شنبه در نشست مجمع انتخابات استان بوشهر افزود: ورزش کم بینایان و نابینایان ورزشی خاص است که جامعه هدف آن نیز نیاز شرایط خاص دارند و برای تامین این نیاز آنها باید بودجه و توجه ویژه ای شود.
وی بیان کرد: مسئولیت مسئولان در حوزه ورزش کم بینایان و نابینایان بسیار سنگین است و آنها باید نهایت سعی و تلاش خود را برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این رشته بکار گیرند.

مظلومی در ارتباط با سهمیه‌های کسب شده از سوی ورزشکاران کم بینا و نابینا برای مسابقات پارالمپیک توکیو ادامه داد: تاکنون این ورزشکاران در رشته جودو موفق به کسب ۲ سهمیه و در رشته دو و میدانی نیز موفق به کسب چهار سهمیه شده اند.

وی اضافه کرد: در ۲۲ اسفندماه سال جاری مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی دو و میدانی کم بینایان و نابیانان در جزیره کیش بر گزار می شود که سه سهمیه کسب وروردی پارالمپیک توکیو برای ورزشکاران این رشته در این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: در سال آینده مسابقات قهرمانی ملی ورزشکاران کم بینا و نابینا در رده جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

مظلومی اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های کم بینایان و نابینایان با توجه به وجود ورزشکاران ملی‌پوش در بوشهر به این استان نگاه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: هیات ورزش کم بینایان و نابینایان استان به عنوان یکی از هیات‌های برتر مورد توجه ویژه قرار دارد.

احمد بهروزیان فرد افزود: در چند سال اخیر ۱۰ ملی پوش بوشهری در بیش از ۱۰ اعزام‌های تیم ملی دو و میدانی کم بینایان و نابینایان شرکت و موفق به کسب عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی تیمی در این رقابت‌ها شدند .

بهروز یان فرد همچنین با اشاره به مشکل کلاس‌بندی ملی پوشان دو و میدانی کم بینایان و نابینایان اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نشستی که در هفته آینده با حضور رئیس فدراسیون ورزشهای کم بینایان و نابیانیان و پزشک کلاس بند این فدراسیون برگزار خواهد شد مشکلات این ورزشکاران رفع خواهد شد.

وی افزود: فعال‌سازی هیات‌های شهرستانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری و جذب حامی مالی باید در اولویت اصلی مدیریت جدید هیات ورزش کم بینایان و نابینایان استان بوشهر باشد.

در این نشست از خدمات ۳۲ ساله محمد رضا ابراهیم زاده رئیس پیشین هیات ورزش‌های کم بینایان ونابینایان استان بوشهر تجلیل و احمد مرادی به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon