موفقيت ها و پيروزی های غرور انگيز کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ايران در هفته اول شانزدهمين دوره بازی های آسيايی گوانگژو موجی از شور و شعف در بين همه ايرانيان به وجود آورده است و امروز مردم ايران اسلامی با غرور و افتخار از دلاوری های فرزندان شايسته خود در عرصه بازی های آسيايی صحبت می کنند.
کاروان ورزشی کشورمان در حالی تا روز هفتم اين بازی ها ۸ مدال زرين طلا و مدال هاي ارزشمند نقره و برنز کسب کرده که در ادوار گذشته بازی های آسيايی بايد در انتظار شروع مسابقات کشتی و تکواندو و بعضا تک مدال هايی می نشستيم تا از راه برسد و جايگاهی را برای کشورمان در رده ۸ کشور برتر دست و پا کند.
اما امروز چه اتفاقی افتاده که منهای کشتی-کاراته- دووميدانی- بوکس و رشته های تيمی کاروان ايران سرافرازانه خود را به رده چهارم جدول رده بندی مدال ها در آسیا رسانده و همه کارشناسان داخلی و خارجی با ديده تحسين به کاروان ايران نگاه می کنند.
چه اتفاقی باعث شده تا تک مدال های بانوان ما در ادوار گذشته امروز به جايي برسد که تا پايان روز هفتم بانوان ما ۱۱ مدال کسب کرده اند که بسياری از آنها برای اولين بار به دست آمده از جمله مدال طلای خديجه ازاد پور که در ۳۱ سال گذشته بی سابقه بوده است؟
چه اتفاقی باعث شده که از همان روز نخست ورزشکاران ما پيام اور شادی باشند و هر روز براين موفقيت ها بيافزايند؟
به واقع اگر منصفانه بخواهيم به ورزش کشورمان طی ۱۵ ماه اخير نگاه کنيم به چند مورد شاخص برخورد می کنيم که اين رويکردها باعث به وجود آمدن چنين فضای غرورانگيزی شده است.
مهمترين عامل را بايد در تفکرات شخص اول ورزش کشور جستجو کرد که با مثبت نگری و القای اين مهم که مدال آوری بخشی از جريان بزرگ و عظيم ورزش است در کنار تزريق روحيه به بخش های مختلف و از جمله به فدراسيون های ورزشی نگاه ها را به سمتی سوق داده که ورزش به اصل خود برگردد و آن هم اينکه اصل اول ورزش برای سلامتی و ايجاد شور و نشاط و ایجاد غرور در جامعه است.
اگر به سخنان دکتر سعيدلو در حضور مداوم ايشان از اردوهای ورزشکاران اعزامی به گوانگژو مروری گذرا داشته باشيم خواهيم ديد که ايشان با مهربانی و با صداقت تمام پای درد دل يکايک اين ورزشکاران و مربيان نشسته و با آنها مهربانانه و پدرانه برخورد کرده است.
به شهادت آرشيو می توان اذعان داشت که حضور دکتر سعيدلو در تمامی اردوهای ورزشکاران اعزامی به گوانگژو از همه ورزشکاران و مربيان خواسته تا بدون رودربايستی و در فضايی دوستانه اگر کمبودی و مشکلی دارند بيان کنند تا در حد مقدورات حل شود و خود اين حضور توام با دوستي ها و صداقت معاون اول رييس جمهور تاثير شگرفی بر بالا بردن روحيه ورزشکاران گذاشت که اثرات ان را امروز شاهديم.
قبول کنيم که ورزش به محيطی دوستانه و صميمی نياز دارد و ورزشکاران انسان هايی عاطفی و حساس هستند که برخورد با آنها نياز به يک مديريت خاص عاطفی دارد و انصافا دکتر سعيدلو و معاونين ايشان در ماه های اخير به خوبی توانستند اين ارتباط عاطفی را با جامعه ورزشکاران قهرمانی برقرار کنند و در همين حال برای اولين بار به تمامی ورزشکاران و مربيان قبل از اعزام و قبل از مدال آوری پاداش نقدی اهدا کردند و از اين بابت هيچ منتی بر سر کسی نداشتند و اعلام کردند که اين پاداش حق شماست.
اگر در گذشته مربيان هنگام پاداش ها فراموش می شدند اينبار نه تنها دستور اهدای پاداش به آنها داده شد که دکتر سعیدلو به همه ورزشکاران توصيه کردند که عزت و احترام بالايی به مربيان خود داشته باشند تا مربيان به جايگاه ارزنده خود برسند و وعده داده شد که بعد از قهرمانی هم پاداش مربيان محفوظ خواهد بود.
حضور لحظه به لحظه دکتر سعيدلو در دهکده بازيها و ارتباط عاطفی با ورزشکاران و مربيان و کادر سرپرستی يکی ديگر از عوامل موفقيت های ورزشکاران ماست و يقينا اين روند بازهم تداوم خواد داشت و اميد آنکه کاروان ورزشی کشورمان در هفته دوم هم پيام آور شادی برای مردم عزيز کشورمان باشد و در نهايت فرزندان شايسته ايران زمين سرافرزانه از گوانگژو به کشور عزيزمان بازگردند.


پژمان نياكي/ سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني



©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon