کاروان نابینایان وکم بینایان اعزامی به اولین دوره مسابقات پارآسیایی 2010_ گوانگژو بعد از ظهر 5 شنبه در نهاد ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد را ملاقات کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان رییس محترم جمهوری در این دیدار ضمن قدرشناسی از افتخار آفرینی جانبازان ومعلولین ، نابینایان وکم بینایان در میادین بین المللی تصریح کرد:امروز ورزش یک کار فردی نیست بلکه کار گسترده گروهی است که به عنوان معیاری برای سنجش توانایی ملتها محسوب میشود،ورزش یک اقدام فرهنگی ،بین المللی و جهانی است ،ورزش نماد اراده و خود باوری ملتها است،یک ملت هر جه قدر خود را باور داشته باشد میتواند در عرصه ورزش موفق باشد.
رییس جمهوری با اشاره به مدال آوری و افتخارات جانبازان و معلولین و افراد نابیناافزود: در دوره های قبل و رقابتهای جهانی و آسیایی ورزشکاران ما گل کاشته و در حد توان خود تلاش کردند ، طبیعی است که انتظار ما از ورزشکاران جانباز و معلول بیش از ورزشکاران سالم باشد و این انتظار را شما با قهرمانی های پیاپی بوجود آورده اید،مطمئن هستم در این بازی ها هم خوش خواهید درخشید در حال حاضر همه پذیرفته ایم که شما قهرمان واقعی هستید بنابر این همانطور که بار ها گفته ام ما میتوانیم قله های بزگ را فتح کنیم.
دکتر احمدی نژاد در ادامه گفت:ایران امروز پرچم دار فرهنگ انسانی ،عدالت و پرچم دارپاکی و نجات بشری است و تک تک شما اجزاء این پرچم میباشید امیدوارم شاهد هنرنمایی و پیروزی های شما باشیم و از مسئولین ورزش کشور خواسته ام که اگر مقدور باشد جوایز شمارا نیز افزایش دهند.
شایان ذکر است در ابتدای جلسه محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان ومعلولین طی گزارشی کارنامه چهار ساله این فدراسیون را ارائه و خاطر نشان کرد موفقیت قهرمانان ما در گوانگژو همه را شاد کردامیدوارم کاروان اعزامی به گوانگژو هم با تلاش مضاعف و روحیه بالاتر در مسابقات پیش رو حاضر شده و با افتخار آفرینی شور و نشاط را برای مردم به ارمغان آورند .
خسروی وفا در بیان توانمندی ورزشکاارن نابینا و کم بینای کشورمان گفت:ورزش نابینایان وصف ناشدنی است به گونه ای که درفوتبال نابینایان ما شاهد هنر نمایی بچه ها با چشمان بسته هستیم که به دروازه بان بینا گل زده و از توانمندی بالقوه ای برخوردارند.
گفتنی است : در این جلسه مهندس علی آبادی رییس کمیته المپیک و دکتر سعیدلورییس سازمان تربیت بدنی طی سخنانی کوتاه حمایت همه جانبه خود را از ورزشکاران اعزامی اعلام داشته و تصریح کردند برای توفیق کاروان محرم اعزامی به اولین دوره مسابقات پارآسیایی 2010 _گوانگژو از هیچ کوششی فرو گزار نخواهند کرد .
ضمنا"دکتر محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون نابینایان وکم بینایان به همراه تنی چند از مربیان،ورزشکاران وسرپرستان تیم اعزامی نابینایان در این مراسم شرکت داشته و سوگند نامه ای نیزدر این خصوص تهیه و تقدیم رییس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی گردید.
در پایان مراسم دکتر محمود احمدی نژاد در جمع ورزشکاران نابینا و کم بینای کشورمان حاضر شد و جداگانه با آنها عکس یادگاری گرفت.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon