در ششمين سمپوزيوم بين المللی روابط عمومی ها كه با حضور ۲۰۰ روابط عمومي از وزارتخانه ها ، سازمانها ، نهادها و ارگان هاي خصوصي مطرح از سراسر كشور برگزار شد روابط عمومی سازمان تربيت بدنی در بخش اطلاع رسانی و ارتباطات رتبه برتر روابط عمومی های ايران را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان،در مراسمي كه صبح امروز در محل سالن همایش های برج ميلاد برگزار شد برترين هاي ششمين سمپوزيوم بين المللی روابط عمومی های کل کشور انتخاب و معرفی شدند.
دراين مراسم عنوان روابط عمومي برتر در بخش اطلاع رساني و ارتباطات به اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني اختصاص يافت و لوح يادبود و جوايز اين بخش توسط پروفسور ساروخاني پدر علوم ارتباطات ، معاون وزير راه و ترابري ، ابوالحسن فقیه رييس سازمان هلال احمر و هوشمند سفيدي دبير جشنواره به پژمان نياكي سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني اعطا شد.
هوشمند سفيدي - دبير كل سمپوزيوم - با بيان اين‌كه با وجود گذشت بيش از يك قرن از پيدايش و سير مراحل تكاملي هنوز هم يا ظرفيت‌هاي روابط عمومي ناشناخته مانده و يا به شكل صحيحي از آن استفاده نشده است، گفت:‌ در اين ميان به نظر مي‌رسد بيش‌ترين موارد استفاده از دانش و مهارت‌هاي ارتباطي روابط عمومي در سطح خرد بوده كارايي و ظرفيت‌هاي آن در سطح كلان مورد غفلت واقع شده است.
هوشمند سفيدي در گفت و گو با پايگاه خبري ورزش ايران افزود: بر اين اساس و بنا بر نظر اعضاي شوراي سياست‌گذاري سمپوزيوم روابط عمومي مقرر شد تا موضوع ششمين دوره به بررسي نقش روابط عمومي در مهندسي فرهنگي، مهندسي اجتماعي و مهندسي اقتصادي اختصاص يابد.
وي افزود: در اين دوره از كاركردها و توانايي روابط عمومي در سطوح فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سخن خواهيم گفت و مي‌كوشيم تا نحوه كاربرد آن را در مهندسي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مورد بررسي و تبيين قرار گيرد.
وي با تاكيد بر اين‌كه در روابط عمومي بايد بر كاركردهاي كلان تاكيد كرد، گفت:‌ تمركزمان در اين سمپوزيوم اين بوده كه موضوع‌هاي جديدي را مطرح كنيم، از جمله نقش روابط‌ عمومي‌ها در صنعت، تجارت و در اين دوره به نقش روابط عمومي در حوزه فرهنگي اجتماعي مي‌پردازيم.
سفيدي با اشاره به تدوين بسته پيشنهادي توسعه روابط عمومي اظهار كرد: ما هر ساله گردهمايي بزرگي را برگزار كرده و اميدواريم كه مطالبات خودمان را در آن عنوان كنيم و در اين دوره از سمپوزيوم نيز بسته پيشنهادي توسعه روابط عمومي را ارائه مي‌دهيم كه محورهاي مختلفي را در نظر دارد.
دبير سمپوزيوم افزود: اصلاح ساختار و ارتقاي جايگاه روابط عمومي، ساماندهي مالي و بودجه روابط عمومي، تدوين مقررات جامع در حوزه روابط عمومي، اصلاح آموزش دانشگاهي روابط عمومي از جمله محورهاي اين پيشنهاد هستند.
سفيدي با بيان اين‌كه متاسفانه خيلي از روابط عمومي‌هاي ما هنوز رديف اعتباري ندارند، اظهار كرد: دانش روابط عمومي ما فاقد توانمندي در حوزه كاربردي است كه بايد اصلاح شود؛ همچنين رشته روابط عمومي بايد به عنوان يك شغل سخت محسوب شود و كساني كه در روابط عمومي كار مي‌كنند بايد از بازنشستگي پيش از موعد برخوردار شوند.
وي با تاكيد بر اين كه گسترش فرهنگ روابط عمومي در كشور ضروري است، تاكيد كرد: نزديك به 60 سال از شكل‌گيري روابط عمومي مي‌گذرد ولي ما فاقد منشور اخلاق روابط عمومي هستيم كه بايد به اين موضوع نيز توجه شود.
وي گفت: اين سمپوزيوم در چهار بخش نمايشگاهي، رقابتي، كارگاهي، علم و آموزشي برگزار مي‌شود و از برترين‌هاي روابط عمومي ايران نيز تقدير خواهد شد.

سفيدي ادامه داد: ‌از ديدگاه ما يك روابط عمومي برتر بايد انتقادي باشد، حافظ منافع سازمان در درون و بيرون بوده و ايده‌آلي و علمي كار كند و براساس روش سيستمي فعاليت كند كه اميدواريم برگزاري اين سمپوزيوم گام موثري در راه رسيدن به اهدافمان باشد.



©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon