احمدی‌نژاد:جوانان ایران قله‌های افتخار را با عزت فتح می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان به نقل از رجانیوز،دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح پنج شنبه در مراسم تجليل از افتخارآفرينان بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگ‌ژو خطاب به قهرمانان و افتخاآفرینان جانباز و معلول ایران گفت: وقتي كه ورزشكاران جانباز و معلول ما توانمندي رسيدن به رتبه چهارم اولين دوره بازيهاي پاراآسيايي را دارند پس يقينا اين توانمندي را هم براي رسيدن به قله‌هاي بالاتر در دوره‌هاي آتي اين مسابقات خواهند داشت. بنابراين انتظار ما كسب رتبه دوم بازي‌هاي پاراآسيايي كره جنوبي است .
ي افزود: البته ما بازي‌هاي پاراالمپيك 2012 را هم در پيش داريم. با توجه به اينكه در پاراالمپيك پكن كاروان ايران رتبه بيست و دوم را كسب كرده است، هدفگذاري شما بايد براي كسب جايگاه زير پانزدهم مسابقات پاراالمپيك لندن باشد.

رييس جمهور كشورمان در ادامه اين مراسم گفت: اعتقاد ما اين است كه انسان موضوع آفرينش است و همه اين آفرينش و مخلوقات براي تعالي انسان خلق شده اند. همه سنت‌هاي الهي و مخلوقات خداوندي در خدمت انسان هستند و انسان يعني انديشه، اراده، عشق، پاكي، محبت، عزت و نگاه به افق‌هاي بلند آرماني. پروردگار انسان را را خلق كرد تا تجلي علم خداوند در عالم هستي باشد.

وي ادامه داد: ظرفيت وجودي انسان و حركت به سوي كمال در او بي نهايت است. چيزي كه قله‌ها را فتح مي كند و افتخار مي آفريند عبارت از روح، اراده و انديشه انسان دارد. تك تك انسانها مي توانند به قله‌هاي افتخار برسند، منوط به آنكه اراده و همت و تلاش همراه آن باشد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه ورزش را عرصه زيبايي ها خواند و گفت: بي شك در ورزش است كه عظمت اراده انسان به زيبايي به نمايش در مي آيد چراكه ورزش پديده‌اي متشكل از هنر، انديشه، خواستن و توانستن است. ورزش در حقيقت از زيباترين پديده‌هاي كنوني هستي است كه خوشبختانه جوانان ايراني سهم تاثيرگذاري از اين پديده در جوامع دارند.

وي تصريح كرد: آنچه كه به جامعه نشاط و اميد مي دهد و راه را براي جامعه‌اي سالم و سرزنده باز مي‌كند ورزش و پيروزي هاي ورزشي است كه در اوج آن مي توان به ورزش پهلواني و قهرماني اشاره كرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه خاطرنشان كرد: خدا را شاكرم كه ملت ايران و جوانان اين مرز و بوم و به خصوص ورزشكاران ما با درك درست و صحيح از نقش ورزش وارد ميدان مي‌شوند و قله هاي افتخار را همراه با عزت نفس انساني و پهلواني كسب مي‌كنند. ورزش همه را به حركت و اميد وا مي دارد و جامعه از قهرماني ها و افتخار آفريني هاي ورزشكاران به خصوص ورزشكاران جانباز و معلول روحيه و انگيزه مي‌گيرد.

وي با اشاره به افتخارآفريني ورزشكاران ايران در بازيهاي پاراآسيايي تصريح كرد: زماني كه در بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگژو ورزشكاران قهرمان مي شدند و به واسطه اين قهرماني پرچم پر افتخار كشورمان به اهتزاز در آمد و اشك شوق افتخارآفرينان ايران اسلامي را مي ديديم بي اختيار اشك از ديدگان ما هم سرازير مي شد . از اين بابت من به شما عزيزان تبريك مي گويم كه موجبات اين افتخارآفريني ها را فراهم كرديد و به جامعه و مردم روحيه مضاعفي ارزاني داشتيد.

دكتر محمود احمدي نژاد همچنين در تاييد توانمندي هاي جوانان ايراني گفت: اگر ملت و يا جوانان ما توانمندي بالايي دارند و به طور مثال مي توانند در عرصه علم و فناوري موشكي با برد 2000 كيلومتر را بسازند پس حتي مي توانند موشكي با برد 4000 كيلومتر را هم بسازند. همين قضيه در ورزش هم صادق است. بنابراين ما اگر سكوي دوم بازيهاي 4 سال آينده را هدف مي‌گيريم، برگرفته از توانمندي بالاي ورزشكاران جانباز و معلول است.

©کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به سایت فدراسیون نابینایان جمهوری اسلامی ایران می باشد.

arrow icon    arrow icon