شنبه 18 آذر 1391 - 09:40
نسل جدید دستگاه های عابر بانک مجهز به فناوری صوتی می توانند به نابینایان و کم بینایان که در مشاهده صفحه نمایش دستگاه خودپرداز دچار مشکل هستند، خدمت رسانی کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ،نابینایان برای دریافت خدمات بانکی از دستگاه های عابر بانک نیازمند کمک سایرین هستند که این مساله باعث افشای رمز کارت و سرقت از آنها می شود.
همچنین بسیاری از عابر بانک ها از دکمه های استاندارد و مناسب نابینایان برخوردار نیستند و قرار گرفتن صفحه نمایش در مقابل نور خورشید، امکان استفاده از آنها را برای افراد سالمند دشوار می کند.
این طرح نخستین برنامه گسترده عرضه خدمات بانکی صوتی برای نابینایان، کم بینایان و افراد دچار نقص دید محسوب می شود.
بیش از سه هزار دستگاه خودپرداز Barclays در سراسر انگلیس به فناوری صوتی مجهز شده اند که می توانند به افراد نابینا، مبتلایان به دیسلکسیا (اختلال در درک نوشته ها) و کسانی که در مشاهده صفحه نمایش دچار مشکل هستند، خدمت رسانی کنند.
افراد با نصب کابل استاندارد هدفون به دستگاه عابر بانک می توانند از پیام های صوتی برای دریافت خدمات بانکی استفاده کنند.
يكشنبه 23 خرداد 1400 - 12:56
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 09:33
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 09:33
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 09:34
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 14:53
يكشنبه 9 خرداد 1400 - 15:05
يكشنبه 9 خرداد 1400 - 15:00
جمعه 7 خرداد 1400 - 09:34